måndag 4 mars 2013

You won't take the sky from me

Jag har nu sett nästan alla avsnitt av Joss Whedons serie Firefly (tänkte setill att titta mig igenom alla Whedons serier. Härnäst: Dr Horribles sing along blog. Fasar inför Angel dock. Gillade aldrig Angel som karaktär i Buffy). En fråga har infunnit sig: är captain Malcolm Reynolds en Mary Sue eller inte? Tacksam för svar.

(I övrigt är det en bra serie. Definitivt inte lika bra som Buffy, men det är en orättvis jämförelse eftersom Firefly bara fick en säsong på sig att utveckla karaktärer och story lines, medan Buffy fick sju.)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.