tisdag 16 oktober 2012

But I'm yours, you know, and I'll love you still in hell

Saker jag lyssnar på just nu:


Cut chemist feat. Hymnal - What's the altitude
Älskar gitarrslingan, och den tillbakalutade rappen.


Hela soundtracket till Koyaanisqatsi av Philip Glass
Om man vill se en riktig konstfilm, och inte bara halvmesyrer som "Tree of Life", ska man titta på "Koyaanisqatsi". Jag tycker själv den är lite långsam, men så är jag ju också en ivrig konsument av den moderna tidens snabbfotade och fördärvade populärkultur. Soundtracket tycker jag dock är awesome, och jag brukar lyssna på det på regniga och gråa dagar, för att göra dem lite mer dramatiska. Vill man se hela filmen finns den här.


Cosmo Jarvis - Gay pirates
Jag vet att jag har postat denna tidigare, men jag återupptäcker den med jämna mellanrum och den är ju så himla söt.


Fun - We are young
Jag vet att den här var poppis typ i somras, men jag tyckte inte så mycket om den då, men jag tycker om den nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.